nypost.com

" New York Post, Wednesday, November 23, 2005

e ety

pay -raises  and .

‘chronic

Bloomin’ lawsuit:

Two sue mayor's old media firm for dlscrlmmatlon

By KEITH J. KELLY

TWO longtime employees of
Bloomberg L.P., who were
hired when Michael Bloom-
berg still ran the media and fin-
ancial services empire, claim
they have been victims of disabil-
ity discrimination by the execu-
tives Mayor Mike left to run the
company.

Both of the employees, who un-
derwent serious medical proce-
dures, are barely ovér 40 years
old, but they are also claiming
age discrimination.

Combined, the suits are seek-
ing more than $6 million.

James Kingsland was hired
by Mike Bloomberg personally,
before the mayor entered poli-
tics.

Kingsland was a morning
drive-time anchor from the time
he was hired away from rival
CNBC in 1992 until he became a
news editor in late 2001

He’s seeking $375,000 in com-

ensatory damages and at least
5 3 million in punitive damages,
in a suit that £ o alleges retalia-
tory. conduct by Bloomberg - ex-
ecutive Michael Clancy.

Kingsland’s suit, file
New York State Supreme Court
on Monday, claims that during
his first 1l years, he was a model
employee, earning consistent

based bonuses. In late 2001, he
was promoted to morning editor.

But the suit claims that Kings-
land’s health “did not keep pace
with his career.” On or about
March 2002, he was diagnosed
with nephrotic syndrome, a
isease that led to near
total kidney failure.

Still, he was promoted in 2003
to afternoon news director, in

charge of about 25 feporters and

editors. He was credited with

producing the coverage of both -
- the Democratic and Republican

conventions. -
From August to September
2004, the suit says that the kid-

A sweet tooth for fine, embezzled things

By LAURA ITALIANO
She just might have the nicest teeth on the cell-

block.

The 68-year-old director of a nonprofit organiza-
tion.for magazine designers was charged in Man-
hattan yesterday with embezzling $156,402 — alle-
gedly spending most of it on vacations and dental

veneers. -

Bride Whelan, of Union Square, is charged with
ocketing the money while employed at her
60,000-a-year job as executive director of the So-

ciety of Publication Designers. -

Manhaitan prosecutors say she stole the money
by opening unauthorized corporate credit cards in

KINGSLAND

in the.

erformance-

"ney condition worsened and -
* doctors concluded that unless he

received a transplant he would

“die. ITn October 2004, he took

medical leave with the belief that
a brother would be a kidney
donor.

But less than a week before the

surgery, a medical glitch pre—'

vented the brother from serving
as a donor. Klngsland was devas-
tated.

With Kingsland’s health deter1— '

orating rapidly in early 2005, his
wife Melissa was approved as a
donor, and in March her kidney
was successfully transplanted.
Kingsland was 41 and felt lucky
to be alive. He said that although
the - disease
had damaged
his heart, eyes
and stomach,
he wanted to

~ return to
work and did
so in May
2005.
- The suit
says that he

encountered a
new boss, Mi-
chael Clancy, who cut Kings-
land’s hours and duties and
eventually assigned Kingsland to
the “relatively menial task” of
copy editor for Bloomberg TV.
He earned more than $100,000
a'year in salary in his old job,
and hauled in another $60,000 to
$70,000 a year in bonus money.
The bonus money evaporated

~with the new job and-a negative -

job review that Kingsland claims
was retaliation for complaints he
had lodged about his treatment
at the news agency. .

Kingsland' said he doubts he
would have had the problems if
Mike Bloomberg were still on
the job.
treated by Mike. He was a great

A ‘second suit was filed in Fed-
eral District Court in Manhattan
on behalf of Garitt A, “Tony”
Kono Jr.,, a producer for
“Bloomberg - Tomorrow To-
night.” He began working for the
company in 1993 and advanced
through the ranks in its radio di-

vision. The suit says that in both |
2002-2003 and in  2003-2004;

Kono’s. work was -described “in’
extremely favorable terms.

At around the time he was
promoted to' BIT producer, the
suit says he began to experience
excruciating pain in his right
foot and ankle due to a torn lig-

“I -was always well

ament in the arch.

By October 2003; he said he
needed major surgery. Even be-
fore he left, he said management
began advertising for a new pro-
ducer. The company at. the time
insisted it was a “bureaucratic
mistake” and executives assured
him his job would be there when
he returned.

He underwent surgery on Iuly
1, 2004, and by July 8 his job was
once again being advertised on
the company Web- site, the suit
claims. -Executives. assured
once again that his ]ob as a pro-
ducer was safe.

‘When he returned to the job in
September 2004, Kono said that
someone else had taken over the
producer job, and he began func-
tioning as a “booker” for the new
producer.

When he complained, Kono
said he received a “scathing let-

“ter of reprimand” from.two su-

periors, Michael Claricy and An-
thony Michaels, who are

named as defendants in the suit

along with other Bloomberg ex-
ecutives, including Marty
Schenker, Carolynn Fedor

_and Suzanne Lazarchick.

Kono is seeking $600,000 in
compensatory damages and $2
million in punitive damages. -

A spokeswoman' for Bloom- -

berg L.P. said the company was

not aware of the suits as of yes-

terday and had no comment at
press time. |

I print is dead, how come
" Martha” Stewart thinks .it- will
~ help save her empire?

- The ratings-challen"ged “Ap-
prentice” show. is -being

cancelled by NBC, but the media’

world has been bu_zzmg for some
time now that Martha was trying

to cook up a new magazine in-

her kitchen.

Development editor Tom
Prince, a one-time top editor of
rival Real Simple at Time Inc.,
had beéen heading up the proto-
type project.

Yesterday, AdAge.com was
reporting that the new lifestyle

magazine aimed at first-time

homebuyers ~will be called
“Blueprint” and launch in May.

A spokeswoman for Martha
Stewart Living Omnimedia had
only this to say: “We believe
there is an opportunity in the
thirtysomething lifestyle cate-
gory, and that MSLO has some-
thing unique to offer, but can-
‘not comment on spec1ﬁcs

keith.kelly@nypost. com

her own name and in the name of some of her fam-

ily members, including two of her children.

Much of the loot has already been spent, largely
on personal luxuries, prosecutors said.

Among her alleged indulgences on the society’s
dime are dozens of airline tickets for-herself and
her children, totaling $17,000. Whelan spent $5,112

on dental veneers, prosecutors said.

Whelan also took three cruises worth $6,600,
spent a $1,600 weekend at a Four Seasons Hotel,
and dropped $2,598 at Macy’s for a fur coat

Whalen’s. attorney, Steve Kaplan said, “We think

any money.”

ultimately the evidence will prove she didn't steal

By KEITH J. KELLY
and DAN MANGAN
Teen People spiked a story it

. planned to run on teen twin
.-hate-mongering

singers, after
learning a magazine staffer had
cut a deal to avoid using the
words “Nazi,” “supremacist” and

* “hate” in the article.

Insiders at parent company
Time Inc. said yesterday that
Teen People, under Managing
Editor Lori Majewski, had prom-
ised not to include the terms in a
Q and A article about Lamb and
Lynx Gaede — the singing teens

who are favorites of white su- .

premacist rallies and of -David
Duke, the one-time grand wizard
of the Ku Klux Klan, .

In-a statement, Time Inc. said
“a junior employee” made unau-
thorized promises to the twins’
mother. “Such an agreement is in
violation of Time Inc. editorial

“policy and, as a result, we are

killing the story and pursuing .a
formal inquiry.”’;

profile on ABC's “Prime-

t1me” had triggered a ﬁrestorm-

" of controversy because t ;
home-schooled youths sported::
Nazi T-shirts, gave Seig Heil‘sa- |

lutes and sang songs urging the
separatlon of races.

The Post broke the story that
Teen People had snagged the
hard-to-get interview with a tacit
deal after the twins had gone
into hiding. .. -

Politicians~and Holocaust sur-
vivors on Monday turned up at
Time Inc’s Rockefeller Center

"doorstep to protest the maga-

zine's plans to run the story.

At first, Teen People said it
would run the story, but make
clear that racism was abhorrent.

“The only reason they-got the

story was because of the agree-: :
ment,” the girls’ attorney, - Ed"

Steele, told The Post. |
The controversy is shaplng up

as a huge test for incoming’ Time::7

Inc. Editor in Chief John: Hué!

and People Managing: Edltor

Martha Nelson, who was give
jurisdiction over Teen Pedple"
earlier this year.

U(




